Prius-PT
Comunidade independente de proprietários e amigos de viaturas de mobilidade sustentável

Toyota liberta patentes FCV (5680!) para uso sem compensações financeiras

rated by 0 users
This post has 5 Replies | 3 Followers

Top 10 Contributor
EV
0000_PREMIUM_Access
013_Prius_3G
Clube 1000 km
SystemAdministrator
tcap-support
Telmo Salgado Posted: 6 Jan 2015 12:13

Toyota said Monday that it's going to try to boost the market for hydrogen fuel-cell powered cars by opening up its patents to competitors.

It made the announcement in Las Vegas as technology world gathers for the Consumer Electronics Show is about to open.

Toyota says rivals won't have to pay royalties if they want to use any of its 5,680 patents globally that relate to fuel-cell stacks, high-pressure hydrogen tanks, fuel system software and hydrogen production and supply.

"We think fuel cells have the potential to become mainstream technology over the next 100 years," says Bob Carter, a Toyota senior vice president in the U.S. "By having more (automakers) and suppliers in on the development of fuel cells, we think this will help accelerate the adoption through the market."

Carter says the goal is to make fuel cells go mainstream. He compared the adoption of them to the company's fuel-saving gas-electric Prius hybrid, which took a few years to catch on with consumers.

The move comes as Toyota, Honda and Hyundai are introducing new hydrogen models to consumers. Toyota's model will be called the Mirai when it hits the market later this year. The cars are considered environmental wonders because they emit only water vapor. Even though costs of them have fallen, they remain costly to build and there few stations to refuel them.

The move is similar to one last year by electric car maker Tesla Motors, which opened up its patent book as well in hopes of building the market for plug-in cars. CEO Elon Musk told USA TODAY that there's been some interest.

http://www.usatoday.com/story/money/cars/2015/01/05/toyota-fuel-cell/21299311/

 

Esta abertura da propriedade industrial é um momento importante na história do FCV, bem como do trabalho desenvolvido até agora.

As palavras de Bob Carter é que são enigmáticas: mainstream tecnology em 100 anos...Ok, e o presente e o médio prazo? 20 anos é médio prazo? E se os concorrentes não fizerem nada com as patentes, preferindo antes o desenvolvimento de PHEV e EV?

Branca de Neve 30% são minha autoria...

Planeta: CO2

Top 25 Contributor
Plug-In
013_Prius_3G
tcap-support

Eu diria que a Toyota não está muito crente no futuro dos FCV, então lança umas patentes para tirar o pulso ao mercado. Se vir os concorrentes a pegar nelas e a investir, a Toyota faz o mesmo. Se vir que não, deixa tudo na gaveta e direciona o orçamento da I&D para outras coisas.

____________________________________________________________

Conduzam com cuidado, em respeito do código, da vida e do ambiente! Cool

Luís Miguel

Top 10 Contributor
EV
0000_PREMIUM_Access
017_Prius_4G_PHV
903_Tesla_Model_3
ConsumoRecorde_3G
Moderator
tcap-support

Ou para conseguir que outros construtores se juntem ao ideal e assim conseguir que a união de forças leve as coisas mesmo para a frente...

Toyota Prius 4G PHV    Spritmonitor.de

Top 10 Contributor
EV
0000_PREMIUM_Access
013_Prius_3G
Clube 1000 km
SystemAdministrator
tcap-support

Primeiro sinal de algum refrear dos ânimos em torno dos FCV: BMW faz depender dos avanços nas baterias o seu esforço nos carros a hidrogénio.

(ndr. BMW Marketing responsible) Ian Roberston predict that advancements in battery technology will soon make range a non-issue for electric cars. If true, then hydrogen fuel cell vehicle may never reach production status at BMW.

http://insideevs.com/bmw-unsure-of-hydrogen-fuel-cell-future-battery-advancements-could-renders-fcevs-obsolete/

Branca de Neve 30% são minha autoria...

Planeta: CO2

Top 10 Contributor
EV
015_Prius+
A01_Ioniq_BEV
Clube 1000 km
tcap-support

Telmo Salgado:

As palavras de Bob Carter é que são enigmáticas: mainstream tecnology em 100 anos...

Pois! Mas essa é que é a realidade! Nunca ouviram dizer que o hidrogénio é o futuro? Wink

Antes dos competidores estarem em posição de comercializar produtos com base nessas patentes já elas expiraram!

Ioniq EV Spritmonitor.de — Prius+ Spritmonitor.de

Not Ranked
Pendura
013_Prius_3G
tcap-support

Obviamente que a partilha das patentes é para promover o desenvolvimento da tecnologia com hidrogénio mais rapidamente e com a consequente maior probabilidade de proliferação dos postos de abastecimento.

Se a Toyota estiver sozinha nos FCV, mesmo que seja a melhor tecnologia disponível, acabará por não vingar.

Trata-se de um investimento adicional nos FCV.

Page 1 of 1 (6 items) | RSS
Copyright 2009 Prius-PT.com
Powered by Community Server (Non-Commercial Edition), by Telligent Systems