Prius-PT
Comunidade independente de proprietários e amigos de viaturas de mobilidade sustentável

Grupo VW DieselGate

rated by 0 users
This post has 565 Replies | 26 Followers

Top 25 Contributor
Plug-In
012_Prius_2G
tcap-support

Peço desculpa por esta pequena observação, mas quando vejo artigos com o termo "bilião" por norma dá sempre confusão.

Fernando Amaral:
As autoridades alemãs multaram a Volkswagen em 1 bilião de euros pelo escândalo de emissões de diesel.

a multa foi, supostamente, de mil milhões de euros (1 000 000 000 ou 10^9)      

Um bilião são 1 000 000 000 000 ou 10^12    em Portugal.    Nos EUA ou Brasil entre outros países, um bilião são apenas 10^9.

Fernando Amaral:
A Volkswagen já pagou quase 20 biliões de libras em multas e indemnizações nos EUA, onde cerca de 1 milhão de motoristas foram afetados

Pois, mas foram "biliões" americanos, ou seja 20 mil euros a cada motorista.

Mas traduzindo assim à letra daria uma indemnização de 20 milhões a cada motorista...  Big Smile

 

Toyota Prius 2G   Spritmonitor.de

Top 75 Contributor
Full Hybrid
017_Prius_4G_PHV
tcap-support

As pressas dão em asneira Sad.

Agradeço a correção.

Deep Blue (Toyota Prius 4G PHV)  Spritmonitor.de

Top 10 Contributor
EV
0000_PREMIUM_Access
013_Prius_3G
Clube 1000 km
SystemAdministrator
tcap-support

Um peso pesado em termos hierárquicos foi preso:

https://www.msn.com/en-us/money/companies/why-audi-ceo-rupert-stadler-was-just-arrested/ar-AAyND2x

O motivo relaciona-se com manipulação de provas, alegadamente.

Branca de Neve 30% são minha autoria...

Planeta: CO2

Top 25 Contributor
Plug-In
0000_PREMIUM_Access
021_Auris_HSD_1G
050_C-HR_2016
Clube 1000 km
tcap-support

"A nova norma de emissões WLTP vai entrar em vigor em 1 de setembro e está a levar as marcas de automóveis a tomar medidas inéditas. O grupo Volkswagen, por exemplo, tem alugado espaços de estacionamento em vários aeroportos na Alemanha para parquear milhares de veículos que só podem ser postos à venda quando forem homologados os novos motores pela entidade alemã KBA. O mesmo passa-se em Portugal com a Autoeuropa: sem espaço no parque interno, a fábrica de Palmela escolheu a Base Aérea do Montijo (BA6) para estacionar cerca de 10 mil automóveis nas próximas semanas"

https://www.dinheirovivo.pt/empresas/novas-regras-de-emissoes-levam-autoeuropa-a-por-10-mil-carros-na-base-do-montijo/

Tenho visto de manhã, quando venho para Lisboa, camiões carregados com monovolumes todos tapados em direcção ao centro do Montijo.

 

Top 10 Contributor
EV
0000_PREMIUM_Access
013_Prius_3G
Clube 1000 km
SystemAdministrator
tcap-support

Essa "armazenagem" será um custo...e mal possam vender aposto que vão empurrar este inventário para frotas a um preço-banana só para despachar. Enfim...

Branca de Neve 30% são minha autoria...

Planeta: CO2

Top 150 Contributor
Pequeno citadino
023_Auris_Touring_Sport_2013

Já tinha visto os parqueamentos nos states, aqui é inédito. Mas vou ser sincero e talvez radical. Prefiro os quietos do que a poluir. 

Mas ainda assim há muitos na estrada a poluir, grande parte deles sem egr e filtros de partículas. :( 

Top 25 Contributor
Plug-In
013_Prius_3G
tcap-support

Parece que vem aí a segunda temporada da série...

 

Documents Show German Auto Cartels Cheating New Emissions Tests

SEP 3 2018BYEVANNEX 45

COLLUSION CONTINUES: GERMANY’S AUTO CARTELS CHEAT NEW EUROPEAN EMISSIONS TESTS

The dirty diesel debacle was never just about Volkswagen. All five of the major German automakers have been investigated by European and US authorities, accused of participating in a cartel that thwarted competition and stifled innovation.

*This article comes to us courtesy of EVANNEX (which also makes aftermarket Tesla accessories). Authored by Charles Morris. The opinions expressed in these articles are not necessarily our own at InsideEVs.

Above: Germany’s top automakers have been working to game CO2 emissions tests (Image: Business Car)

Now that European regulators have introduced a new and better test for CO2 emissions, it appears that the carmakers have quickly figured out a way to manipulate it as well.

According to documents obtained by the advocacy group Transport & Environment, European Commission scientists have uncovered evidence that car manufacturers may have cheated the results of the Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) in order to inflate their results in the COemissions test, either by declaring higher results than they had registered or by reconfiguring test vehicles.

Above: Last year, VW’s “dieselgate” scandal broadened to include all five German car brands; many suspect there’s more trouble on the horizon (Youtube: CGTN)

European regulators are transitioning from the notoriously inaccurate NEDC testing cycle to the WLTP test in order to reach a more accurate estimate of emissions during real-world driving. The WLTP is the foundation for calculating 2025 and 2030 emissions targets for the European auto industry, so if automakers can manipulate the results, they could get away with setting less ambitious emissions targets.

According to T&E, “The Commission documents show that in tests carmakers are switching off the start-stop function. They are also adjusting the gear-shift patterns and using depleted batteries to burn more fuel and emit more CO2. In addition, carmakers are declaring higher values than they actually measure, again inflating the official emission values. The Commission found that: ‘As a result, the targets for 2025 and 2030 would also be weakened due to the inflated 2021 starting point. This would de facto reduce the level of ambition…’”

Above: Germany’s automakers have been plagued by issues, of their own making, that surround dirty tailpipe emissions (Image: The Bulletin)

“After Dieselgate carmakers promised to change and that new tests were the solution,” said T&E Executive Director William Todts. “Now it’s clear they’re using these new tests to undermine the already weak CO2 standards. They want to meet these with minimal effort so they can keep selling diesels and delay the shift to electric cars.”

Higher emissions will result in higher taxes, so carmakers have an incentive to collude to make sure that no company obtains a competitive advantage by cheating on the tests. And that’s exactly what Mr. Todts suspects is going on. “The only way this trick can work is if all carmakers work together,” says he. “The Commission must extend the ongoing cartel enquiries to investigate whether there has been collusion here. Just fixing the baseline problem isn’t enough, There needs to be sanctions to end the industry’s endemic cheating and collusion.”

===

Written by: Charles Morris; This article originally appeared in Charged; Source: Transport & Environment via Government Europa

*Editor’s Note: EVANNEX, which also sells aftermarket gear for Teslas, has kindly allowed us to share some of its content with our readers, free of charge. Our thanks go out to EVANNEX. Check out the site here.

Categories: AudiBMWDaimlerMercedesVolkswagen

Tags: , 

in https://insideevs.com/documents-reveal-german-auto-cartels-cheating-new-emissions-tests/

____________________________________________________________

Conduzam com cuidado, em respeito do código, da vida e do ambiente! Cool

Luís Miguel

Top 10 Contributor
EV
0000_PREMIUM_Access
013_Prius_3G
Clube 1000 km
SystemAdministrator
tcap-support

Epa, é uma suspeita muito válida...

...estará por detrás deste esquema o facto de parecer altíssimo o consumo do Prius 4G HV pelo WLTP?...

Branca de Neve 30% são minha autoria...

Planeta: CO2

Top 25 Contributor
Plug-In
0000_PREMIUM_Access
021_Auris_HSD_1G
tcap-support
William Esteves replied on 27 Sep 2018 22:08

Bem, apesar de não ser só VW... Mais uma vez demonstram a realidade do que realmente tentam fazer, parando a venda de modelos PHEV como o Golf, a Passat, o Panamera....

 

Não conseguiram para já, homologação WLTP para sub-50 gramas levando a perda dos incentivos fiscais...

 

 

1999 Avensis T22 (3S-FE)

Top 10 Contributor
EV
0000_PREMIUM_Access
013_Prius_3G
Clube 1000 km
SystemAdministrator
tcap-support
Telmo Salgado replied on 27 Sep 2018 23:54

É efetivamente a demonstração que a tecnologia empregue não tinha a sofisticação dos PHEV necessária. 

Portanto quem adquiriu GTEs e companhia fica agora com um modelo descontinuado...

Branca de Neve 30% são minha autoria...

Planeta: CO2

Page 56 of 57 (566 items) « First ... < Previous 53 54 55 56 57 Next > | RSS
Copyright 2009 Prius-PT.com
Powered by Community Server (Non-Commercial Edition), by Telligent Systems