Prius-PT
Comunidade independente de proprietários e amigos de viaturas de mobilidade sustentável

Alemanha encerra todas as centrais nucleares até 2022

rated by 0 users
This post has 41 Replies | 6 Followers

Top 50 Contributor
Full Hybrid
013_Prius_3G
A01_Ioniq_BEV
Clube 1200 km
tcap-support

João Prates:

... mas agora não tenho tempo para divagar... tenho um Leaf na garagem. Wink

Então sempre optaste pelo Leaf! Conta-nos coisas... Que tal haver diário de bordo para o Leaf?

Top 10 Contributor
EV
0000_PREMIUM_Access
013_Prius_3G
Clube 1000 km
SystemAdministrator
tcap-support

Cheira-me que ainda não é dele! Devil

Há um ano atrás divertíamo-nos com o plug-in e também muitos de nós o adoptaríamos de imediato!!!

Branca de Neve 30% são minha autoria...

Planeta: CO2

Top 10 Contributor
EV
0000_PREMIUM_Access
014_Prius_PHV
310_Nissan_Leaf
420_BMW_C_Evolution
903_Tesla_Model_3
Clube 1000 km
Moderator
tcap-support

Telmo Salgado:

Há um ano atrás divertíamo-nos com o plug-in

Já passou um ano? Como o tempo voa!

Nissan Leaf Tekna 30kWh out 2016 > ...   |   Renault Zoe Intens - jan 2014 > out 2016 (R.I.P.)   |   Prius 3G (ZVW30) - dez 2009 > dez 2013

Spritmonitor.de |   Spritmonitor.de

aop@prius-pt.com

Top 10 Contributor
EV
0000_PREMIUM_Access
016_Prius_4G
tcap-support

Também estou ansioso por saber a opinião do JP sobre o leaf.

Top 10 Contributor
EV
0000_PREMIUM_Access
016_Prius_4G
tcap-support

Mas o que é isto tem a ver com centais nucleares?Angry

Top 10 Contributor
EV
0000_PREMIUM_Access
017_Prius_4G_PHV
903_Tesla_Model_3
ConsumoRecorde_3G
Moderator
tcap-support

5% da energia que o Prates vai injectar no Leaf é de origem nuclear! Devil

Toyota Prius 4G PHV    Spritmonitor.de

Top 10 Contributor
EV
0000_PREMIUM_Access
013_Prius_3G
Clube 1000 km
SystemAdministrator
tcap-support

José Magalhães:

Mas o que é isto tem a ver com centais nucleares?Angry

Bom post. O Prates preparou um post no tópico do Leaf para o efeito...

http://prius-pt.com/cafe/forums/p/3351/32583.aspx#32583

pelo que o assunto lateral fica por aqui. Wink

Top 10 Contributor
EV
0000_PREMIUM_Access
013_Prius_3G
Clube 1000 km
SystemAdministrator
tcap-support

E o inevitável estava a desenhar-se.

Por mais suja e arriscada que seja a aposta no nuclear, o que a Alemanha vai impôr ao planeta é melhor?...

http://www.dissentmagazine.org/article/green-energy-bust-in-germany

So the choice between nuclear power and renewables should hinge less on safety anxieties than on logistics, costs, and deployment rates. Many believe that the Energiewende shows that the economics and the practicalities of renewables are self-evidently superior. Yet instead of vindicating renewable energy, the mounting evidence from the German experiment spotlights its limitations: high costs, low and unreliable productivity, intractable problems with grid integration, a reliance on subsidies that impose bizarre and counterproductive distortions on energy markets, and an unbreakable dependency on the fossil fuels it is supposed to displace. Most of all, the Energiewende raises grave doubts about the wisdom of banishing nuclear power if we are serious about cleaning up our energy supply.

Energiewende by the Numbers

First, let’s take a statistical tour of the German electricity sector in 2012, one that reveals the poor performance and intrinsic shortcomings of the most popular renewable technologies. (Most of these figures come from Germany’s BdeW utility consortium, an industry source that gathers data from all of Germany’s electric utilities, here and here.)

Renewable power is growing, but too slowly to take up the slack from nuclear shutdowns and also reduce fossil-fueled generation. The portion of German electricity generated by renewables rose from 20.3 percent in 2011 to 21.9 percent in 2012. Unfortunately, that was largely offset by a drop in nuclear’s share of generation due to the post-Fukushima shutdowns of reactors, from 17.7 percent in 2011 to 16.1 percent in 2012. Fossil-fueled generation edged up from 352 to 356 terawatt-hours (trillion watt-hours, TWh) and its share of total electricity production barely budged: 57. 8 percent in 2011 compared to 57.6 percent in 2012.

Worse, that fossil-fueled electricity got dirtier because of the “merit-order effect”: renewable power preferentially displaces expensive natural gas from the grid rather than cheaper coal. Natural gas–fired generation decreased, but coal-fired plants, which generate more pollution and greenhouse gases, increased their output by 14.5 TWh—more than the increase in renewable generation—and coal’s share of electricity production rose from 43.1 percent to 44.7 percent. Germany’s greenhouse emissions therefore rose 1.6 percent in 2012, the increase mostly coming from CO2 emissions by coal-burning power plants—up 3.4 percent for anthracite and 5.1 percent for lignite.

As renováveis vão crescendo, mas a um ritmo insuficiente...

E a produção a partir de fósseis centrou-se mais no carvão...

Enfim...

Top 10 Contributor
EV
0000_PREMIUM_Access
013_Prius_3G
Clube 1000 km
SystemAdministrator
tcap-support

Que outro caminho poderia a Alemanha escolher então, é a pergunta natural que se segue...

E não tenho resposta. Porque a continuidade do nuclear é talvez ainda a mais adequada. Lembremo-nos que os 400ppm de CO2 estão a ser ultrapassados, e que o aquecimento global é uma realidade inexorável e cruel...

Discussão precisa-se!

Top 25 Contributor
Plug-In
0000_PREMIUM_Access
021_Auris_HSD_1G
tcap-support

Já conseguiram (Amanha), adiar a diminuição do Co2 para 95g em 2020 e não há problema em admitir que foi por causa da BMW, Mercedes e Audi! A Ford não gostou da noticia que tem gasto milhões para a atingir, e agora, para nada...

1999 Avensis T22 (3S-FE)

Page 3 of 5 (42 items) < Previous 1 2 3 4 5 Next > | RSS
Copyright 2009 Prius-PT.com