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Estudos sobre os custos EV (fumarentos perdem já em 2017)

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Telmo Salgado Posted: 5 Aug 2013 9:09

 

http://theelectricgeneration.org/news_articles/electric-cars-could-be-cost-competitive-with-gas-powered-in-2017/

 

Não existe propriamente uma "competição" entre tecnologias, o EV é ainda um nicho, mas que rapidamente pode passar a ser mais presente nas nossas vidas.

E o que move os futuros compradores? A partir de 2017 poderá ser...o custo... Smile

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Espero bem que sim!

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Conduzam com cuidado, em respeito do código, da vida e do ambiente! Cool

Luís Miguel

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Uma retrospetiva ao que se escrevia em 2013, para o início de 2015:

http://cleantechnica.com/2014/12/21/ev-battery-costs-battery-experts-video/

$125/kWh is reportedly the target price for an EV’s battery pack in order for it to compete on a pure cost basis with an ICE engine. However, that doesn’t take into account the many benefits of EVs, such as much greater convenience, excellent acceleration from instant torque, increasing the country’s energy independence and security, cutting global warming emissions and air pollution, the great time savings from not having to visit a gas station, price stability (compared to the volatility of oil/gas prices), less maintenance, they drive more smoothly and are quieter (but often with a cool spaceship sound), and I’m sure much more. No one really knows how much more consumers are going to value these things in the next few years, and how quickly they will help electric vehicles to take over the car market.

Outras curiosidades foram também debatidas, tal como o FCV:

Ann Marie Sastry, Prabhakar Patil, and John McElroy also knock on hydrogen fuel cell vehicles briefly and specifically. Basically, it seems that everyone in the industry knows they’re a joke, some people just won’t admit it.

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Telmo Salgado:

Ann Marie Sastry, Prabhakar Patil, and John McElroy also knock on hydrogen fuel cell vehicles briefly and specifically. Basically, it seems that everyone in the industry knows they’re a joke, some people just won’t admit it.

Big Smile

Eu sublinhava mais vezes "... in the industry..."

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Telmo Salgado:

Outras curiosidades foram também debatidas, tal como o FCV:

Ann Marie Sastry, Prabhakar Patil, and John McElroy also knock on hydrogen fuel cell vehicles briefly and specifically. Basically, it seems that everyone in the industry knows they’re a joke, some people just won’t admit it.

Pois, o jornalismo... Vendo o vídeo, não me parece que esta frase traduza fielmente o que foi dito, além de que no vídeo o mais céptico de todos parece ser o moderador John McElroy.

Quando conseguir, acrescento mais alguma coisinha naquele outro thread.

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Correto, revendo o vídeo encontro pouco "sumo" que justifique a piada dos FCV vindo da indústria Smile

Também foi falado no vídeo (e comentado) o desafio GigaFactory, cujo investimento compreende um mercado para lá dos BEV/HV/PHV, juntando uma estratégia que envolve o futuro das acumulações e "shaving" de rede, algo que para o mundo da energia fará toda a diferença, à medida que o efeito de escala permita menores custos/kwh. Nem todos os países/sistemas possuem formas de armazenar como nós temos (hídrica)...

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Telmo Salgado replied on 27 Mar 2015 10:24

Tudo como dantes, é sustentada a descida do preço das baterias:

http://www.thedetroitbureau.com/2015/03/ev-battery-costs-dropping-faster-than-predicted/

The authors suggest that continued declines of around 8% per year are likely, even without major advances in battery chemistry. However, there are large uncertainties in the calculations, as they are based on only a few years of EV development.

Navigant Consulting Inc. also recently told Bloomberg battery packs for electric vehicles, loaded with lithium-ion cells, now cost around $496 a kilowatt-hour, a 60% drop from 2010. That could plunge to $175 within five years, according to Sam Jaffe, an industry analyst with Navigant Consulting Inc.

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Ainda sobre este tópico, estamos perto do "break even" em termos de TOC (total ownership costs).

https://cleantechnica.com/2017/05/20/ubs-chevy-bolt-drivetrain-4600-cheaper-thought-tesla-model-3-likely-profitable/

[Analistas da UBS]

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Em termos de custos de produção de EV, algo ainda está por melhorar, mas o Bolt foi desmontado e a conclusão é que....a GM ainda perde dinheiro na fase produção/venda, e daí explicar a pouca vontade em aumentar a cadência:

https://chargedevs.com/newswire/teardown-of-chevy-bolt-points-to-massive-disruption-ahead/

However, GM losing money on the Bolt. “We estimate that GM loses $7,400 in earnings before interest and tax on every Bolt sold today, mainly due to a lack of scale,” wrote the UBS team.

E conclui com um interessante segmento de texto, que encaixa como uma luva neste tópico:

 The company predicts that “total cost of consumer ownership can reach parity with combustion engines from 2018.” EVs will still carry higher sticker prices, but when the savings on fuel and maintenance are considered, they will be cheaper. UBS expects this price parity to be reached first in Europe, where gas prices are higher, and in the US several years later.

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Um artigo da Fleetmagazine que demonstra que subsistem erros num player do setor. Sad

http://fleetmagazine.pt/2017/06/05/veiculo-electrico-mitos-realidades/

Em 2015 as emissões médias de CO2 dos novos veículos eram 36% mais baixas do que em 1995. As emissões de CO2 por km percorrido passaram dos 186 g em 1995 para menos de 120 g.

Errado, essas emissões médias são as homologadas, não as reais.

Os veículos 100% eléctricos ainda não resolveram os problemas da autonomia e da velocidade de carregamento e são ainda demasiado caros, necessitando de apoios financeiros públicos para poderem ser competitivos.

Sim e não...

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