Prius-PT
Comunidade independente de proprietários e amigos de viaturas de mobilidade sustentável

Auris III

rated by 0 users
This post has 108 Replies | 5 Followers

Top 150 Contributor
Pequeno citadino
000_Flint

Realmente aquele ecrã tipo chr não gosto muito

Top 25 Contributor
EV
0000_PREMIUM_Access
050_C-HR_2016
A01_Ioniq_BEV
Clube 1000 km
tcap-support

Gosto muito, só tenho pena de terem acabado com a imagem de marca do "joystick" para seleccionar as marchas.

Top 10 Contributor
EV
0000_PREMIUM_Access
013_Prius_3G
Clube 1000 km
SystemAdministrator
tcap-support

Esta versão dos interiores não me parece do HSD...

Reparem no conta-rotações... (a não ser que seja o HSD 2.0 cuja rotação máxima é superior)

Edit: Afinal é um HSD...consegui ver o B na alavanca...

Branca de Neve 30% são minha autoria...

Planeta: CO2

Top 25 Contributor
EV
0000_PREMIUM_Access
050_C-HR_2016
A01_Ioniq_BEV
Clube 1000 km
tcap-support

Telmo Salgado:
Edit: Afinal é um HSD...consegui ver o B na alavanca...

hummmm... não sei se será... parece-me um modelo com mudanças automaticas, mas não vejo referencia nenhuma ao modo EV, Power, etc... o conta rotações tb me parece estranho estar assim e depois na foto seguinte, atrás do volante, parece ter uma patilha para mudanças sequenciais Surprise

Top 150 Contributor
Pequeno citadino
000_Flint

Acho que a versão 2.0 tem as patilhas, mas esse ecrã era desnecessário na minha opinião 

Top 150 Contributor
Mild-Hybrid
022_Auris_HSD_2G

Deve ser o modelo 2.0 HSD com nova caixa e com patilhas atras do volante.

Top 50 Contributor
Full Hybrid
0000_PREMIUM_Access
023_Auris_Touring_Sport_2013
tcap-support

Mantem o relógio digital estilo anos 80, mas agora em outra posição.

Top 25 Contributor
Plug-In
0000_PREMIUM_Access
021_Auris_HSD_1G
tcap-support

Desconfio ser a CVT do 2.0 Dynamic Force, as fotos dizem respeito ao mercado NA Smile

Algo novo é a adição do TSS 2.0 standard com:

"

• Pre-Collision System with Pedestrian Detection (PCS w/PD):
    • Capability to detect a preceding vehicle or pedestrian in daytime or nighttime (nighttime is new), or daytime bicyclist (new), and alert the driver (audible and visual warnings) and/or apply brakes to help mitigate or avoid the collision in certain cases (using Forward Collision Warning (FCW), Brake Assist (BA), and Automatic Emergency Braking (AEB)).
  • Full-Speed Range Dynamic Radar Cruise Control (Full-Speed DRCC):
    • For highways/freeways only. Full-Speed Range DRCC is standard on all Corolla Hatchback models, except those equipped with a manual transmission. Those having a manual transmission are equipped with DRCC. Full-Speed Range DRCC is an adaptive cruise control that is designed to function at speeds between 0 to 110 mph and enables low-speed speed matching, stopping, and acceleration/deceleration relative to a preceding vehicle traveling at a slower speed. Speed, cut-in, and distance control enhanced, as well as Turn Signal Linked control added, for a more natural response.
  • Lane Departure Alert with Steering Assist (LDA w/SA):
    • Newly added to LDA w/SA is the capability, under some circumstances, to detect the road’s edge, in addition to the pre-existing capability to detect visible lane markers and the vehicle’s position in the lane. If unintentional lane deviation is detected, the system alerts the driver with audible and visual warnings. Steering Assist provides small corrective steering inputs momentarily to help the driver prevent the vehicle from unintentionally leaving its lane.
  • Automatic High Beam (AHB):
    • Capability to automatically activate and deactivate high beams based on driving environment and preceding vehicle’s lights.
  • (NEW) Lane Tracing Assist (LTA):
    • For highways/freeways only and can be enabled when using DRCC – Capability to recognize white or yellow lane markings or the path of a preceding vehicle if lane markers are temporarily not available; to identify and actively track the center of the lane by providing steering assistance to the driver (hands-on, driver-assist system). Reduces driver burden and supports safe driving, especially in traffic congestion or long highway trips. The LTA system can be turned on/off.

" Fonte

Será que li bem e vamos poder deixar a cargo do carro as situações de para-arranca nos semáforos?

1999 Avensis T22 (3S-FE)

Top 150 Contributor
Mild-Hybrid
022_Auris_HSD_2G

Pelo que percebi o novo sistema só funciona em AE´s e vias rápidas.

Deve ser uma espécie de condução autónoma. 

Top 10 Contributor
EV
0000_PREMIUM_Access
013_Prius_3G
Clube 1000 km
SystemAdministrator
tcap-support

0 to 110 mph and enables low-speed speed matching, stopping, and acceleration/deceleration relative to a preceding vehicle traveling at a slower speed

Acho que o William tem razão.

Branca de Neve 30% são minha autoria...

Planeta: CO2

Page 10 of 11 (109 items) « First ... < Previous 7 8 9 10 11 Next > | RSS
Copyright 2009 Prius-PT.com